Volkswagen Passat Alltrack (B8) – vyšlapanou cestičkou

Úspěšný recept – kombík s pohonem všech kol na zvýšeném podvozku – se Volkswagen rozhodl aplikovat i na posledním Passatu. Mezi motorizacemi vévodí diesely, pohon 4MOTION zahrnuje režim Off-Road a základní výbava je bohatší než v případě běžného Variantu. Takže s výjimkou kabátu se toho zas tak moc nezměnilo?

Drsnější vzhled

Kombinace nenalakovaných a stříbrných plastů byla použita na spodních částech nárazníků, prahů a kolem lemů blatníků. Verzi Alltrack zušlechťují chromové kryty vnějších zpětných zrcátek a stříbrné střešní ližiny. Hliníková kola se nabízí v průměrech 17–19 palců. Přední LED světlomety jsou ve standardní výbavě pro motor 2.0 BiTDI. Adaptivní tlumiče DCC jsou ve standardní výbavě pro motorizace 2.0 TSI a 2.0 BiTDI.

Ideální pro tahání přívěsů a karavanů

Zavazadlový prostor o objemu 650–1780 l se oproti modelu Variant (=kombi) nijak nezměnil. Pohon všech kol a asistenční systém Trailer Assist přijdou vhod všem, kteří často za vůz připojují přívěs. Alltrack utáhne přívěs o celkové hmotnosti 2220 kg.

Pohon všech kol s režimem Off-Road

Stejně jako u minulé generace Passatu Alltrack má i novinka pohon všech kol 4MOTION rozšířen o režim Off-Road, který opravuje citlivost ABS, reakci na sešlápnutí pedálu plynu a zahrnuje asistent pro sjíždění kopců (Hill Descent Assist). Čtyřkolka využívá systému Haldex obsahující elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která spolupracuje se stabilizačním systémem ESC. Na obou nápravách je EDS rozšířeno o XDS+ přibrzďující vnitřní kola při průjezdu zatáček.

Motorizace

technické údaje
motor 2.0 TSI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 BiTDI
palivo benzín nafta nafta nafta
náhon 4×4 4×4 4×4 4×4
převodovka 7A  6M 6A 7A
výkon (kW) 162 110 140 176
točivý moment (Nm) 350 340 400 500
akcelerace 0–100 km/h (s) 6,8 9,2 8,0 6,4
maximální rychlost (km/h) 231 205 220 234
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 6,9 4,9 5,1 5,5