Jak připravit vozidlo na jaro

Vypadá to, že zima pomalu dává českým vozovkám sbohem a tak si řidiči budou už brzy moct oddychnout, že mají zase na nějakou dobu klid od škrábání oken a namrzlých silnic. Stejně jako byly nízké teploty náročné pro vás, zatížily i vaše vozidlo a proto je dobré, připravit ho poctivě na novou sezónu.

Co se kontroluje na jaře především 

Základním úkonem je samozřejmě výměna pneumatik ze zimních na letní. Zimní pneumatika je vyrobena z měkčího materiálu a v žádném případě by se neměla používat při teplotách vyšších než 7 stupňů. Její opotřebení se pak velice rychle zvyšuje. Důležitá je také hloubka dezénu. I když je zákonem nejnižší povolená míra 1,6 mm, odborníci doporučují mít vzorek hluboký alespoň 4 mm. 

Na každý pád je dobré dohodnout se na kontrole s autoservisem a to i když jste třeba vůz právě koupili v Auto ESA. Zkušenosti jsou totiž takové, že vám autoservis často nabídne uskladnění letních a zimních kol ve výrobcem doporučených podmínkách. 

I když si třeba myslíte, že vůz který jste koupili u Auto ESA, stál na stanovišti celou zimu, přesto je na místě dohodnout se v servise, jestli není nutné očistit podvozek od chemických posypových solí. Oslabení protikorozní ochrany může vést k nepříjemnému poškození důležitých komponentů vozidla. 

Svěřte se do péče odborníkům 

Na jaro je také vhodné provést kontrolu brzd. Trubičky, kotouče a destičky jsou k poškození nejnáchylnější. Rozhodně také nechte zkontrolovat celkové brzdné vlastnosti vozidla. Brzdná soustava by měla působit na všechna kola stejně, bez sebemenších odchylek. 

Po zimě se provádí i všechny další běžné údržbové procesy, které nejsou vázány sezónou. Vozidlo by mělo být v té nejlepší možné kondici. U některých, hlavně nových vozů ovšem moc vlastních zásahů do jejich stavu nezvládnete, a to i když je třeba koupený v autobazaru Auto ESA. Reference na služby autoservisů jsou stále lepší, pokud tedy chcete poskytnout autu adekvátní péči, neváhejte se obrátit na odborníky.