Auto ESA: Klimatizace se stává standardem i u ojetých vozů

[Tisková zpráva] K nejcennějším doplňkům patří xenonová světla, originální navigace, kožený interiér a hliníková kola – naopak cenu snižuje špatná pověst značky či vůz po silném kuřákovi.

Ideální ojetý automobil? Garážovaný vůz do 150 tisíc kilometrů po prvním majiteli, koupený v České republice se správně vedenou servisní knížkou a v perfektním stavu. Takové automobily mají v autobazarech nejvyšší cenu. Při nákupu ojetých vozů dávají čeští motoristé přednost automobilům s nízkým počtem najetých kilometrů. Naopak vady laku, opotřebení interiéru nebo informace o tom, že nabízený vůz je po nehodě, cenu radikálně sníží. Vyplývá to ze statistiky autobazaru Auto ESA.

Tuzemští motoristé se při výběru vozu stále výrazněji zajímají o jeho technický stav. Rostou však také nároky na výbavu, především na bezpečnostní prvky, jako jsou airbagy nebo ABS. Klimatizaci už oproti předchozím letům považují čeští motoristé za standardní vybavení, a to i v kategorii malých vozů.

„Pokud vůz klimatizaci nemá, je to handicap a jeho prodejní cena se naopak snižuje. U vozů s cenou nad 50 tisíc korun naši zákazníci klimatizaci přímo vyžadují,“ říká Tomáš Svoboda, ředitel nákupu Auto ESA a dodává: „Naše nabídka reaguje na potřeby našich zákazníků a ti chtějí stále kvalitnější ojeté vozy s lepší výbavou než v minulosti, ale za přijatelnou cenu.“

K nejcennějším doplňkům, které mohou navyšovat cenu vozu až o 10 000,– Kč, patří xenonová světla, originální navigace, kožený interiér a hliníková kola. To však platí pouze u vozů nižší a střední třídy.
U ojetých vozů vyšší kategorie se však dnes tyto doplňky považují za standardní vybavení a na výslednou cenu nemají žádný vliv. Při stanovení ceny jsou velmi důležité i detaily. Cenu mohou navýšit například perfektní stav karoserie nebo metalíza – vozy s metalízou stále patří mezi zákazníky k nejoblíbenějším.

Hodnotu vozidla naopak spolehlivě snižuje špatná pověst daného modelu nebo značky, havárie (byť by šlo o menší nehodu), či pastelová uniformní barva, typická pro firemní automobily. Důležitý je i počet najetých kilometrů. Poměrně radikální pokles ceny nastává u každého vozu bez výjimky po najetí 250 tisíc kilometrů. K detailům snižujícím hodnotu ojetého automobilu patří také různé pachy, například z cigaret, kupujícím vadí i to, když je k prodávanému vozu jenom jeden klíč.