Cebia zjišťovala, co motoristy nejvíc zajímá při koupi ojetiny

[Tisková zpráva] Společnost Cebia provedla v období srpna až října průzkum mezi zákazníky, kteří si kupovali ojetý vůz. Průzkum byl zaměřen na nákupní chování, povědomí o hrozících rizicích a na hlavní body zájmu zákazníků. Průzkum proběhl formou hloubkových osobních rozhovorů na množině 228 respondentů. Zároveň byla provedena analýza chování 10.257 uživatelů systému AUTOTRACER. Cebia tak mimo jiné zjistila, že lidé se při koupi ojetiny nejvíc zajímají o servisní historii, záznamy stavů tachometru a škodní události. Tyto informace potvrzují v praxi i dotázaní prodejci ojetých vozidel.

„26 % dotázaných zákazníků uvedlo, že se prvořadě zajímají o servisní historii, ale zároveň nadpoloviční většina z nich nevěří údajům zapsaným v servisní knize. Tato priorita je pochopitelná, protože právě pravidelnost a kvalita servisní péče je jedním z předpokladů koupě dobrého auta,“ komentoval výsledky průzkumu Martin Pajer,“ ředitel společnosti Cebia. 

„Na druhé příčce v pořadí zájmu se s 23 % umístil průběh kilometrového nájezdu, tedy obavy z koupě stočeného auta. 

Třetí v pořadí zájmu jsou s 22 % záznamy o škodných událostech. I toto je pro zákazníky velmi cenná informace, protože prodělané havárie a jejich opravy mají často vliv na jízdní vlastnosti i bezpečnost auta. Všechna uvedená rizika mají zásadní vliv nejen na technickou kondici vozidla, ale také na jeho cenu. Uvedené preference zákazníků byly potvrzeny i analýzou návštěvnosti a pohybu zákazníků v jednotlivých sekcích systému AUTOTRACER. 

Bohužel však z průzkumu i analýzy webu také vyplývá, že zákazníci zatím tolik nevěnují pozornost původu vozidla (10 %), tedy prověření v zemi odkud bylo dovezeno a jeho identifikaci, tedy kontrole, zda se skutečně jedná o vozidlo, které je uvedeno v jeho dokladech. Přitom právě tyto vady můžou mít fatální následky pro majitele vozidla, protože mu ho může zabavit policie. Zákazníci rovněž podceňují oblast prověření technického stavu vozidla (12 %), kde většina z nich spoléhá na svůj úsudek. Zcela na okraji zájmu je pak obava z toho, že kupované vozidlo je stále na leasing nebo dokonce v databázi odcizených vozidel,“ doplnil Martin Pajer.