Robert Šenkýř vítězem třídy do 3500ccm a čtvrtý absolutně na Hungaroringu

[Tisková zpráva] První místo ve třídě do 3500ccm a neuvěřitelné čtvrté místo v absolutní klasifikaci obsadil brněnský tým Šenkýř Motorsport v nedělním závodě FIA zóny Střední Evropy na Hungaroringu.

Robert Šenkýř zajel na slabším BMW M3 E36 GTR již v kvalifikaci překvapivý šestý čas a po startu ze třetí řady tak ještě o dvě příčky vylepšil své startovní postavení.
V závodě s hromadnou havárií na startu a safety car fází Šenkýř vydělal na velmi dobrém startu, po kterém se dostal dokonce na druhé místo absolutně. Po trestu a průjezdu boxy Konopky na Saleenu Šenkýř ještě pět minut před koncem chvíli i absolutně vedl.

„Byl to neuvěřitelný závod. Vzpomněl jsem si na své nejlepší vrchařské časy a perfektně odstartoval. Ještě do první zatáčky jsem získal čtyři místa a vjížděl jako druhý absolutně.
Někde ve středu pole se však hned po startu stala hromadná havárie a na trať vyjel safety car. Po restartu závodu jsem se několik kol stále držel na druhém místě a odolával tlaku silnějších aut za mnou. Ta totiž bojovala mezi sebou a ztrácela čas.

Chvíli jsem i vedl, ale to jen proto, že Miro Konopka dostal trest za předčasný start. Ke konci se už projevila síla motoru aut vyšší divize a navíc jsem dostal radiem zprávu, že můj největší soupeř ve třídě do 3500ccm Polák Lewandowski na Porsche ztrácí více než 15 vteřin.
Nemělo tak smysl riskovat. Jel jsem si hlavně pro vítězství ve třídě. Velký dík patří mému týmu za perfektní přípravu a naladění auta, na mě už zbylo to jen dobře odřídit“
řekl bezprostředně po závodě spokojený Šenkýř.

Tým Šenkýř Motorsport hned po závodě odjíždí do Německa na testování podvozku své nové zbraně – BMW M3 E92 3500 GTR. Pokud testy na zkušební pulsační stolici KW a následný jízdní test v Brně dopadnou dobře, můžeme se premiéru nového těšit již na příštím závodě na rakouském Redbullringu.

„S novým autem jsme chtěli vyrazit již na Hungaroring, ale nestihli jsme vše řádně dotestovat. O to víc nás nabudil výsledek ze starším a těžším M3 E36 GTR. Nové auto je o čtyřicet kilo lehčí a o šedesát koní výkonnější, zato ale s úplně novou konstrukcí podvozku.

Jsem realista a vím, že bude chvíli trvat, než vše vychytáme. Ale je to nová výzva a moc se těšíme,“ nastínil plány jezdec a šéf týmu Šenkýř.