Technologie Peugeot: motory Euro 6 dokazují svou účinnost

[Tisková zpráva] Peugeot výrazně a rychlým tempem snižuje emise CO2 u všech svých vozidel. Díky uvedení benzínových tříválcových motorů PureTech a dieselových motorů BlueHDi a také díky novým benzínovým motorům 1.6 THP a automatickým šestistupňovým převodovkám EAT6 je nyní 20 modelů Peugeot v rámci své výkonové kategorie na nejlepší úrovni z hlediska emisí CO2 (5 motorů PureTech, 3 motory 1.6 THP a 12 motorů BlueHDi). Verze modelu Peugeot 208 s velmi nízkou spotřebou a emisemi 79 g CO2/km je nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě. Vůz Peugeot 308 emitující 82 g CO2/km představuje rekordně nízkou úroveň emisí v segmentu C.

Tyto motory splňují požadavky značky Peugeot z hlediska šetrného přístupu k životnímu prostředí, který se zaměřuje především na stále čistší motory se stále nižšími emisemi CO2. Pokroky značky Peugeot v této oblasti zajistily skupině PSA Peugeot Citroën v roce 2014 opět vedoucí postavení v Evropě. Průměrné emise vozů PSA na evropském trhu dosahují 110,3 g CO2/km, zatímco obecný průměr činí 123,7 g. Tohoto výsledku bylo dosaženo bez změny sortimentní nabídky z hlediska segmentů. Výkonné motory a automatické převodovky EAT6 poslední generace, u nichž se kombinuje účinnost a potěšení z jízdy, přinášejí nové řidičské zážitky.

PureTech: úplná a účinná řada benzínových motorů Euro 6

Řada tříválcových motorů PureTech byla uvedena v roce 2012 u vozu Peugeot 208 v atmosférické verzi 1.0 68 k a 1.2 82 k. V roce 2014 se nabídka rozšířila o přeplňované verze 1.2 110 k a 130 k se systémem Stop & Start, které se poprvé objevily v nabídce vozu Peugeot 308.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Tyto nové motory již dnes splňují budoucí emisní normu 6.1, která začne v Evropě platit od září 2015. Jejich rozšíření v nabídce Peugeot bude pokračovat v 1. pololetí roku 2015, kdy jimi bude vybaveno 6 modelů:
 Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110 k S&S;
 Nový Peugeot 208 1.2 PureTech 110k S&S EAT6;
 Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 k S&S;
 Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 k S&S;
 Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 k S&S;
 Peugeot 5008 1.2 PureTech 130 k S&S.

Peugeot v kategorii benzínových motorů nabízí 5 vozů „Best in class“. Jejich emise CO2 patří k nejnižším na trhu. V nabídce vozů Peugeot 208, 2008, 308 a 3008 je vždy alespoň jedna verze motoru PureTech, která je ve své výkonové kategorii nejlepší z hlediska emisí CO2.

Tyto motory PureTech jsou k dispozici s manuální 5stupňovou převodovkou, manuální 6stupňovou převodovkou určenou pro nejvýkonnější motory a novou automatickou 6stupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed), která je novou referencí z hlediska pohodlného řízení.

Nové tříválcové přeplňované motory PureTech představují ve srovnání s předchozí generací skutečný zlom z hlediska spotřeby. Homologovaný rozdíl činí 21 %. Točivý moment 230 Nm je k dispozici již od nízkých otáček, a přitom tyto motory garantují skutečný požitek z jízdy. Tříválce PureTech poskytují výjimečnou akceleraci, konstantní výkon až do 6500 ot/min a vynikající akustický komfort.

BlueHDI: nejúčinnější technologie pro snižování emisí škodlivin určená pro motory s vyššími výkony

Motory BlueHDi disponují nejúčinnější technologií omezující emise škodlivin. Peugeot těmito pohony vybavuje své vozy od konce roku 2013. Dieselové motory nové generace o objemech 1,6 l a 2,0 l již dnes splňují budoucí emisní normu. Řada motorů 1.6 BlueHDi 100 k a 120 k se rozšiřuje o verzi s výkonem 75 k, která se vyznačuje snadným ovládáním a rekordně nízkou spotřebou. Řada motorů 2.0 BlueHDi 150 k a 180 k dosahuje vysokých výkonů a vykazuje nízkou spotřebu paliva.

V 1. pololetí 2015 se motory BlueHDi objeví v dalších modelech Peugeot, konkrétně jde o více než 10 modelů:
 Nový Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
 Peugeot 2008 1.6 BlueHDi 75 k, 1.6 BlueHDi 100 k a 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
 Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S;
 Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 k S&S, 1.6 BlueHDi 120 k S&S EAT6 a 2.0 BlueHDi 150 k S&S
 Peugeot 508 1.6 BlueHDi 120 k S&S;
 Nový Peugeot Partner a nový Peugeot Partner Tepee jsou vybaveny komplexní řadou motorů 1.6 BlueHDi.

12 modelů řady Peugeot s motory BlueHDi je „Best in class“ ve svém segmentu ve srovnání s vozy podobného zdvihového objemu a výkonu, emise CO2 činí 79 – 112 g/km.

Motory BlueHDi jsou k dispozici s manuální pětistupňovou převodovkou určenou pro verze 75 k a 100 k a s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 pro verze 120 k, 150 k a 180 k.

SCR (Selective Catalytic Reduction) je na trhu nejúčinnější technologií na zpracování oxidů dusíku (NOx). Systém SCR je zabudován před filtr pevných částic s aditivem, což je ojedinělé, a i díky včasnému zásahu SCR je dosaženo snížení emisí NOx až o 90 %. Zároveň je zlikvidováno až 99,9 % pevných částic, a to i těch nejjemnějších. Tento účinný systém snižování emisí NOx současně umožňuje díky spalovací komoře a specifickému nastavení optimalizovat emise CO2 a spotřebu paliva až o 4 % oproti motorům Euro 5. Zabudování systému SCR před filtr pevných částic s aditivem je možné díky schopnosti filtru pevných částic spalovat částice při nižší teplotě než ostatní technologie filtru pevných částic, které používají jiní výrobci automobilů.

1.6 THP: nová generace Euro 6 opět výkonnější a úspornější

Generace motorů 1.6 THP splňující normu Euro 6 se poprvé objevila u vozu Peugeot RCZ R na začátku roku 2014 ve verzi o výkonu 270 k. Nyní jsou motory 1.6 THP Euro 6 k dispozici i v dalších verzích:
 1.6 THP 165 k S&S a 1.6 THP 165 k S&S EAT6, které byly poprvé použity v září 2014 u vozu Nový Peugeot 508;
 1.6 THP 208 k S&S, který byl uveden u vozu Peugeot 208 GTi 30th v listopadu 2014;
 1.6 THP 205 k S&S ve voze Peugeot 308 GT.

Rozšíření motorů 1.6 THP Euro 6 u vozů Peugeot pokračuje i v 1. pololetí roku 2015:
 Peugeot 3008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
 Peugeot 5008 1.6 THP 165 k S&S EAT6;
 Nový Peugeot 208 1.6 THP 165 k S&S;
 Nový Peugeot 208 GTi 1.6 THP 208 k S&S;
 Nový Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport 1.6 THP 208 k S&S.

Motor 1.6 THP 165 k S&S je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Verze 1.6 THP 205 k, 208 k a 270 k jsou spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.

Tři nejsportovnější modely řady Peugeot s motorem 1.6 THP jsou ve svém segmentu „Best in class“ z hlediska emisí CO2, které činí u motorů s výkonem 205–270 k 125–145 g CO2/km. Tento výsledek je důkazem snahy značky Peugeot nabízet vozy, které spojují sportovní charakter s úsporností.

Motor 1.6 THP 200 k, který byl 8krát po sobě zvolen mezinárodním motorem roku, se v roce 2014 o tento titul dělil s verzí o výkonu 270 k. Ta již drží s výsledkem 125 kW/l rekord z hlediska litrového výkonu.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.