Ariel Atom 3.5 – silniční střela

Anglický Ariel přišel s vylepšeným silničním modelem, který čerpá řadu dílů z nejdražších verzí, které tento malosériový výrobce dělá. Kdo to rád lehké, nechť čte dál.

Ariel tento týden oznámil zavedení silničního modelu Atom 3.5, který obdržel nový podvozek odvozený od nejdražších verzí Atom V8 a Atom Mugen. Od nových tlumičů a upraveného uložení motoru můžete dle výrobce očekávat pohodlnější jízdu na silnici, zatímco na závodní trati budete mít stále dostatek trakce. Vzhledově je to pořád typický Ariel Atom, tedy něco jako formule postavená z lešenářských trubek, ale o kvalitě a nízké hmotnosti použitých materiálů nemusíte ani v nejmenším pochybovat. Třiapůlka má světlomety a blikače s LED technologií. Palubní desku zastupuje LCD displej, který zobrazuje jen to nejnutnější jako otáčky motoru, rychlost, zařazený rychlostní stupeň apod., na přání mohou být zobrazovány časy na kolo a přetížení tzv. G-meter. V zádi Atomu je uložen čtyřválcový motor Honda iVTEC 2,0 l produkující výkon 182 kW (247 k) v 8 200 ot./min., maximální točivý moment činí 210 Nm. Přeplňovaná varianta téhož dává 231 kW, Ariel na tomto motoru upravil sání, palivovou mapu a palivový systém. Manuální převodovka má šest rychlostí. Brzdy se skládají z dvoupístkových třmenů a kotoučů o průměru 240 milimetrů na přední a zadní nápravě s tím rozdílem, že vpředu jsou kotouče ventilované. Váha Atomu lehce převyšuje 600 kilogramů a odvíjí se od specifikace konkrétního vozu. Podobně jako ostatní specializovaní výrobci i Ariel nabízí zákazníkům velkou míru individualizace svých vozů. Máte-li rádi lehké otevřené vozy, pak se seznamte i s novým Caterhamem R600 a Radicalem SR1

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.