Ford Focus RS – nová generace v roce 2015

Za dva roky mohou skalní fanoušci Fordu očekávat nový hothatch, ten nejrychlejší – Focus RS. Čtěte první informace týkající se této budoucí novinky.

Aktuálním „rychlým“ Fordem na evropském trhu je Focus ST s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem Eco Boost o výkonu 184 kW (250 k). Ten se nabízí jako pětidvířko a nově také jako kombík. STéčko je reprezentantem globální strategie Fordu používat co nejvíce společných dílů pro modely prodávané po celém světě. Přeloženo do češtiny je to cesta úspor. Fordy s označením RS byly vždy „speciální“ a největší specialitou modelu 2015 bude rovněž „globálnost“.

Co bude nové

Nové eReSo bude pohánět čtyřválec turbo (jak jinak) 2,3 l s výkonem kolem 240 kW (330 k), starý Focus RS měl fenomenální pětiválec turbo 2,5 l (300 k). Poháněná kola budou opět ta přední, přestože se uvažovalo i o pohonu 4×4 s pomocí elektromotoru. Tato varianta byla z finančních důvodů zamítnuta. Mezi motorovým prostorem a kabinou bude něco, čemu Ford říká Sound Symposer, díky kterému bude do kabiny pronikat více zvuku od motoru. Tímto prvkem je vylepšen aktuální Focus ST.

Co už známe

Přední zavěšení typu Revoknuckle, kterým se chlubil i předchozí RS, bude přítomno i v novince. Tím druhým do party bude samosvorný diferenciál. Samozřejmostí jsou pak silnější brzdy, velká kola a agresivní bodykit. Počítáme, že RS bude mít tradičně velké zadní křídlo.

Překvapení

ST se již nenabízí ve třídveřové verzi a stejný osud čeká i nový RS. Někdo ve Fordu totiž spočítal, že dělat RS ve dvou karosářských variantách je zbytečné, takže počítejte pouze s pětidveřovou verzí.

Názor TopDrive

My nechceme nový RS shazovat, neboť věříme, že to bude velmi dobré auto. Jen nás mrzí fakt, že z modelů RS se stávají čím dál tím více masovější produkty.

Jak přistupoval Ford k modelům RS v 80. letech? Čtěte článek o Ford Sierra RS Cosworth.