Kašlete na F1, navštivte WRC

Čerstvá zkušenost z ADAC Rallye Deutschland mě přesvědčila o kráse této motoristické disciplíny natolik, že o návštěvě bezzubé Formule 1 nemám ani chuť přemýšlet. Přináším 5 důvodů, proč upřednostnit WRC před F1.

Tím nadpisem jsem jistě nakrknul zapřísáhlé fandy Formule 1 natolik, že svým více než pozitivním vztahem k okruhovým závodům si to u nich nemůžu jen tak vyžehlit. Hned na úvod se chci vyhnout dětinskému filozofování nad tím, která z těchto dvou motoristických disciplín je skutečnou „královnou“ motoristického sportu. Ostatně, jak World Rally Championship, tak Formula 1, plodí mistry světa.

Když se na návštěvu světového podniku podívám praktickým pohledem a divácky tak poměřím cena/výkon, vychází mi WRC jako vítěz, protože…

Rally nabízí bezprostřední kontakt

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Jako divák rally mám šanci pozorovat závod hned u trati. A věřte mi, je to nádherný pocit sledovat závodní auta v akci z metrové vzdálenosti. Tohle vám žádná sedačka na tribuně nenabídne. Při slavnostním zahájení, stejně tak i ukončení soutěže, popř. při čekání posádek na vjezd do servisní zóny, mám šanci si při troše štěstí plácnout s jezdci či dostat podpis. K tomu nepotřebuji VIP vstupné ani si vystát frontu na autogramiádě jezdců. Kolik fandů F1 může říct to samé?

V rally je na co koukat

Tenhle argument by před 30 lety asi neobstál, ale dnes ano. Formule 1 se pro nezaujatého pozorovatele může zdát jako nuda. Kroužení formulí „ve vláčku za sebou“ od startu do cíle je ve srovnání s rally velmi monotónní, stejně jako zvuky motorů současných efjedniček. V rally jsou vidět rozdíly v rychlosti aut i jezdecké stopě. Šanci vidět nějakou tu krizovku, defekt, či nehodu mám při automobilových soutěžích nesrovnatelně větší. A hlavně, soutěž MS prožívám celé čtyři dny, během kterých se toho může stát opravdu hodně.

Každá soutěž je jiná

Každý závodní okruh je sice jiný co do profilu trati i pompéznosti zázemí, ale jedno mají společné – vždy se jezdí na asfaltu. Oproti tomu WRC nabízí závody zasazené vždy do jiné scenérie. Rozmanitost prostředí a povrchů (asfalt, šotolina, sníh…) je tedy nesrovnatelně větší.

Pohybem ku zdraví

Jako návštěvníci automobilových soutěží se něco nachodíte. Na čerstvém vzduchu, v přírodě. Běhání po eRZetách na Rallye Deutschland mezi vinicemi mohu doporučit jako zaručený balzám na duši. Na tribuně závodního okruhu můžete jen sedět a hledět. Dokážu si však představit, že koukat na GP Monaco z paluby padesátimetrové jachty má také své neopakovatelné kouzlo.

WRC vyjde levněji

Nechci degradovat zážitek ze závodu F1. Přestože jsem doposud na žádné GP nebyl, věřím, že návštěva takového podniku je silnou emocí. Z pohledu cen vstupného je však rally jasný vítěz. Vstupenka na podnik WRC se pohybuje v řádech desítek eur či dolarů. Za vstupenku na F1 (dle tribuny) vysolíte ve stejné měně stovky či tisíce. Na závěr připomenu, že deset z celkem třinácti podniků WRC se jede na území Evropy, u F1 je tento poměr osm z devatenácti.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.