Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé – osmiválcový koncert pro čtyři cestující

Čtyřlitrový osmiválec biturbo můžete mít jak v sedanu, tak v kombíku třídy C. Nebo také v sexy sportovním coupé AMG GT. To je však striktně dvoumístné. Řešení, které skloubí atraktivní obal s praktickým obsahem, přináší nové C 63 AMG Coupé.

Tenhle motor teď u AMG frčí. Agregát V8 4,0 l biturbo montují v Affalterbachu do celé řady modelů. Když pohání sedan i kombík třídy C, pak je jasné, že ho dostalo i coupé. Opět se nabízí dvě verze – 350 kW (476 k) a 650 Nm v C 63 AMG a 375 kW (510 k) a 700 Nm v C 63 S AMG. Převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT-7, tedy dvouspojková automatika, je společná celé třídě C. Obsahuje čtyři módy od ekologického až po závodní, u Mercedesu to nazývají AMG Dynamic Select. Stabilizační systém ESP má tři módy (ON, SPORT, OFF).

Přednášky o designu C 63 AMG Coupé vás ušetříme, lepší bude nahlédnout do fotogalerie, kde budete moci slintat nad těmi karbonovými díly, sportovními sedadly apod.

Tři důležité věci. První, coupé dostalo jinou zadní nápravu, než má sedan a kombi. Pochopitelně je zde přítomen samosvorný diferenciál (mechanický u slabší verze, elektronický u verze S). Adaptivní tlumiče AMG Ride Control jsou součástí základní výbavy. Druhá, za sportovní výfuk s klapkami si budete muset připlatit. Třetí, verze S má dynamické uložení motoru.

Ačkoliv je ve výkonu a několika mechanických komponentech rozdíl mezi „základní“ verzí a verzí „S“, v dynamických disciplínách jsou si obě verze téměř rovny. Akcelerace 0–100 km/h za 4,0 (3,9) s. Maximální rychlost 250 km/h (290 km/h s příplatkovým paketem). Hmotnost 1710 (1725) kg.

Pokud je na vás C 63 AMG příliš a přesto se vám líbí třída C coupé, pak zvolte například C 250d.

Video od Mercedes-Benz

Fotogalerie