Porsche Cayenne GTS – druhé vydání

U Porsche rozehráli zajímavá rodinná pouta. Cayenne S dostane silnějšího bratra – Cayenne GTS, což je příbuzný Cayennu Turbo a bratranec Panamery GTS. Nevíte-li, kdo je kdo, pak čtěte dále.

Porsche přiveze na autosalon v Pekingu nové Cayenne GTS. S verzí GTS u modelu Cayenne jsme se setkali před 4 lety. Tehdy to bylo u předchozí generace, ale receptura je víceméně stejná. Automobilka chce nabídnout sportovnější model Cayenne, jak z hlediska vzhledu, tak výkonu.

Pod kapotou Cayenne GTS se skrývá atmosférický motor V8 4,8 l s výkonem 309 kW (420 k) vycházející z motoru pohánějící Cayenne S. Přenos výkonu na všechna čtyři kola zajišťuje 8stupňový Tiptronic S s integrovaným automatickým systémem start/stop. Cayenne GTS sprintuje z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h. Udávaná spotřeba paliva je 10,7 l/100 km.

Speciálně naladěný podvozek s Porsche Active Suspension Management  (PASM) je o 24 mm nižší než u Cayenne S. Nižší těžiště tak dovolí jistější průjezdy zatáček.


Autor: Porsche

Cayenne GTS

Cayenne GTS otevřeně upozorňuje na svůj sportovní charakter s přední částí převzatou z modelu Cayenne Turbo, širšími podběhy kol a zadním dvojitým spoilerem. To vše doplňují velká, černě lakovaná kola. Sportovní atmosféru na palubě podtrhuje kožený interiér s prvky z alcantary a sportovní sedadla vpředu.

Nepřehlédněte: Porsche Panamera GTS

Cayenne GTS přijde na trh v červenci 2012. Pro německý trh byla stanovena cena € 90 774 včetně daně.

Názor TopDrive

Cayenne GTS, stejně jako Panamera GTS, vyplňuje mezeru mezi verzemi S a Turbo. Výsledkem „úprav“ je celkově lepší, ale z pohledu čísel ne zas o tolik rychlejší vůz. Cayenne S akceleruje z 0–100 km/h za 5,9 s, jezdí maximálkou 258 km/h, polyká 10,5 l/100 km a to vše za cenu od 1 991 000 Kč. Verzi GTS s cenou cca 2 251 000 Kč (při kurzu 1 euro/24,80 Kč) lze brát spíše jako stupeň výbavy, než vůz s vlastní identitou, jak se nám Porsche snaží vysvětlit. Z pohledu ceny se GTS jeví jako dobrá koupě, neboť pokud bychom verzi S chtěli přiblížit verzi GTS, vyšlo by to dráž.