SRT Viper TA – s lepší formou na okruhy

Dodge zavřel svého Vipera do fitness, aby nevypadl z formy a shodil pár kilo. Omezená série Time Attack přináší vylepšený podvozek a slibuje lepší časy na závodní dráze.

Novému Viperu není ani rok a už tu máme upgrade v podobě verze TA (Time Attack). Rovnou říkáme, že pod přední kapotou nedošlo k žádným změnám, desetiválec 8,4 l s výkonem 470 kW (640 k) zůstal beze změn, ale jednu novinku bychom zde přeci jen našli – původně hliníková rozpěra X-brace v motorovém prostoru byla nahrazena lehčí – karbonovou.

Vipery opouští továrnu na pneumatikách Pirelli P Zero, verze TA spoléhá na grip gum P Zero Corsa a dopomáhá si také lepším podvozkem – tlumiči Bilsten Damptronic, dále jinými pružinami a stabilizátory. Viper TA pochopitelně jezdí na lehkých černých kolech, základní „chromáče“ se hodí do Hollywoodu, nikoliv na závodní dráhu. Brzdy Brembo mají podle Dodge optimalizovaný odvod tepla, což je pro okruhové jízdy jenom dobře. Optimalizována byla rovněž aerodynamika, TA má karbonová křidélka pod předním nárazníkem a karbonový spoiler na zádi. Pozornějším z vás neunikne ani jiné žebrování kapoty motoru a tažné oko v masce chladiče.

O „pevný“ posez posádky se starají sklolaminátové skořepinové sedačky se 3 či 6bodovými bezpečnostními pásy Sabelt. Výrobce uvádí pohotovostní hmotnost vozu kolem 1520 kilogramů, což je hodnota velmi blízká i běžnému SRT Viperu. Vozy verze TA budou lakovány barvou Crusher Orange a tento rok vznikne jen 33 kusů, které se zrodí během podzimu.

Tušíme, proč se SRT snaží: Corvette ZR1 to nandala novému Viperu