TEST Range Rover Evoque Coupé TD4 – dámská jízda

Protože Land Rover zacílil stylový Evoque na mladé řidiče a zejména řidičky, snažili jsme se na malý Range Rover nahlížet optikou něžného pohlaví.

Range Rover je jednou z ikon mezi luxusními offroady/SUV. Vlastně to byl on, kdo v 70. letech přinesl komfortní prvky na palubu terénních vozů, které byly do té doby stroze užitkovými stroji. Před pár dny Land Rover představil čtvrtou generaci tohoto modelu. Ta minulá přinesla i model Range Rover Sport, který je stále v nabídce. Vedle nich stojí Evoque, menší, stylový a na ženy orientovaný model, ostatně limitovaná edice Victorie Beckham je toho nejlepším důkazem. Evoque do výrobního programu Land Roveru přinesl rovněž nový designový jazyk, na který navážou další, nové modely.

Pan nepřehlédnutelný

Je těžké definovat Evoque několika slovy. Na jedné straně neskrývá svoji osobnost stylového městského SUV, na straně druhé má Evoque na palubě ovladač Terrain Response s režimy do sněhu, bláta a písku. Jak už to ale v těchto případech bývá, 99% všech Evoque nikdy nesjede z asfaltové cesty. Možná i to je důvod, proč je v nabídce základní verze s pohonem pouze přední nápravy. Evoque je nabízen v pěti a třídveřové verzi a počítá se i s kabrioletem. Vozů SUV všech velikostí je na trhu přehršel, ale Evoque jakoby neměl přímého konkurenta, v designu určitě ne. 

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Tohle auto na silnici rozhodně nepřehlédnete. Dynamicky střižená karoserie vynikne zejména ve třídveřovém provedení. Evoque kouká na svět přimhouřenýma očima s LED kroužky denního svícení. Svalnaté proporce boků tvoří výrazně tvarované blatníky a linka táhnoucí se až k zadním světlům. Atypický vzhled dotváří nízká střecha a malá boční okna včetně toho zadního. Naopak poměrně velká vnější zpětná zrcátka vás uhodí do očí, ale o jejich účelu nelze pochybovat.

Technika

Evoque si na rozdíl od velkých bratrů musí vystačit se čtyřválcovými motory a šestistupňovými převodovkami. S výjimkou verze eD4 mají všechny verze Evoque stálý pohon všech kol využívající systém haldex. Testovanou verzi TD4 s automatickou převodovkou poháněl commonrailový diesel 2,2 l o výkonu 110 kW (150 k).

Technické údaje
pohon 4×4 akcelerace 0–100 km/h (s) 9,6
palivo nafta maximální rychlost (km/h) 185
počet válců 4 převodovka 6A
objem motoru (ccm) 2179 kombi. spotřeba (l/100 km) 6,5
výkon (kW) 110 objem zavazadl. prostoru (l) 550
točivý moment (Nm) 400 pohotovostní hmotnost (kg) 1715

Na palubě

Architektura palubní desky a ovladačů se nese v duchu současných Land Roverů. Evoque je sice menším bráškou velkých Range Roverů, ale ve vytříbeném luxusu jim nezůstává nic dlužen. Dobrá sedadla (na pohled i posezení), kvalitní kůže (vč. palubní desky), hliníkový dekor, výsuvný ovladač automatické převodovky, velký dotykový displej infotainmentu a audio Meridian vytváří příjemnou atmosféru v kabině vozu.

V běhu

Jakožto součástka mezi volantem a sedadlem jsem chvíli hledal tu správnou pozici. Potřeboval bych kratší nohy a delší ruce, jak se ukázalo. Pochválit musím agonii ovladačů, grafika přístrojů je příkladná. Řízení je dobré, ale pedály jsou až moc měkké. Že by Land Rover uzpůsobil chod pedálů pro dámské střevíce na podpatku? Převodovka si s motorem rozumí jak v automatickém, tak manuálním režimu. Řazení pádly pod volantem je fajn, ale dámy upřednostní spíše automatiku. Motor TD4 vcelku úspěšně maskuje svůj výkonový deficit vzhledem k váze automobilu (1715 kg). Sto padesát koní a 400 Newtonmetrů jsou dostatečné pro městský a „běžný“ mimoměstský provoz. Dokonce i při svižné jízdě na okresní silnici se TéDéČtyřka ukázala v dobrém světle. 

Naopak dynamika v přímce či rychlý odpich z místa vás neuspokojí. Tři čtvrtě a nakonec ani plný plyn nenaplnil očekávání dostatečné akcelerace. Silniční pneumatiky a 19“ kola předurčují Evoque k pochybu na asfaltu. Nastavení podvozku propůjčuje Evoque dobré jízdní vlastnosti, v zatáčkách vůz drží a drží, ale zpětná vazba není natolik silná, aby měl řidič chuť na extra rychlou jízdu. Evoque si jede to „svoje“ a ani ho nenapadne, aby vám řekl něco ve smyslu: „Tohle zvládám, můžeš přidat“. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 6,5 l/100 kilometrů, já jezdil za 10 litrů, ale nutno přiznat, že bez snahy se k udávané hodnotě přiblížit.

Co se vám bude líbit více a co už méně

Evoque je jednoznačná stylovka, racionální argumenty pro něj nehledejte, tento vůz je primárně o vzhledu. Nakonec i řízení si bude pochvalovat nejedna slečna či paní. Zadní sedadla, resp. prostor vzadu, není zcela vhodný pro přepravu hráčů basketbalu, pocit stísněnosti umocňují malá zadní okna. 

Zavazadlový prostor by měl stačit denním potřebám a běžným nákupům, přestože se zdá menší než udává výrobce (550 litrů). Pokud vás Evoque zaujal, ale trváte-li alespoň na částečné praktičnosti vozu, pak volte pětidveřovou verzi. Komu je 150 koní přece jen málo, ten ať zvolí silnější verzi SD4 s výkonem 190 koní.

Cena

Range Rover Evoque Coupé TD4 s automatickou převodovkou stojí 987 960 Kč vč. 20% DPH. Pětidvéřová varianta je překvapivě levnější – 958 680 Kč vč. 20% DPH.

Nevěříte-li naším slovům, pak si Range Rover Evoque přijďte osobně vyzkoušet do autopůjčovny snů DREAM-CARS.

Podobné články:

1 komentář u „TEST Range Rover Evoque Coupé TD4 – dámská jízda“

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.