Volvo V40 Cross Country – malý zálesák

Máme tu další pařížskou novinku, jedná se o pseudoterénní variantu nedávno podrobně představeného kompaktu V40.

Možná stejně jako my nechápavě kroutíte hlavou nad smyslem kvanta oplastovaných kompaktů či kombiků, které mnoho automobilek uvádí na trh. I Volvo se rozhodlo svézt na této módní vlně a vytasilo se s offroadově se tvářící variací na novou V40. O této verzi se již nějakou dobu vědělo, očekávalo se označení XC40, ale nakonec se objevuje jako Cross Country.

Offroadové změny

Aby bylo docíleno terénního outfitu, provedlo Volvo na V40 CC pár úprav. Zvýšila se o 4 cm světlá výška, nárazníky a prahy dostaly kontroverzní oplastování, pozměnila se výplň masky chladiče a standardem jsou střešní nosiče. Došlo i na pohon všech kol, ten ale dostanete jen ve spojení s nejvýkonnějším benzínovým motorem. Tím je řadový dvaapůllitrový pětiválec T5 (186 kW/400 Nm) a pouze ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Kombinovaná spotřeba tépětky činí 7,8 l/100 km. Pro usnadnění pohybu v terénu bude CC vybaveno asistentem sjíždění kopců. Nový je i design šestipaprskových litých kol obutých do devatenáctipalcových pneumatik.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Seznamte se s Volvem V40 podrobněji.

S jakými motory?

Na výběr budou i další motorizace ale ty již jen s pohonem předních kol. Oproti klasické V40 chybí nejslabší benzíňák T3. Základ tvoří tedy verze T4 (1,6 l, 132 kW/270 Nm), diesely zastupují pětiválce D2 (2,0 l, 84 kW/285Nm), D3 (2,0 l, 110 kW/350 Nm) a D4 (2,0 l, 130 kW/400 Nm). Všechny budou vybaveny systémem start/stop. D2 bude podle výrobce konzumovat 3,8 l/100 km, podstatně silnější D4 jen o 0,6 litru více.

Kdy a za kolik?

První V40 CC by se měly na trhu objevit koncem tohoto roku. Cenovka známa zatím není, bude jistě vyšší než u výchozího hatchbacku. Ten vyjde v nejlevnější motorizaci na 590 tisíc Kč. Pokud jde o přímou konkurenci, tou je v kategorii oplastovaných hatchbacků nižší střední třídy snad jen Subaru XV. To pořídíte s benzinovou šestnáctistovkou a výhradně s pohonem všech kol od 569 tisíc Kč.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.