Koncept Prologue Allroad prozrazuje budoucí směřování automobilky Audi

Hybridní pohon s celkovým výkonem 540 kW a s možností vnějšího nabíjení přesvědčí svou akceschopností a zároveň nízkou spotřebou paliva. Ale to nejzajímavější na této studii musíme hledat v kabině. Tam Audi nejvíce poodhaluje budoucnost svých automobilů.

Audi nyní představuje v Číně studii, která novým způsobem interpretuje typické motivy modelů Allroad, a poskytuje tak jasný výhled do budoucnosti designu značky Audi.

2,4 l/100 km a 54 km čistě na elektřinu

Vidlicový osmiválec 4.0 TFSI přeplňovaný dvěma turbodmychadly a elektromotor integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky Tiptronic dosahují celkového výkonu 540 kW (734 k) a točivého momentu 900 Nm. Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol Quattro.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Studie spotřebuje (podle normy EU pro hybridní vozidla s možností vnějšího nabíjení) v průměru pouhých 2,4 l/100 km a vypustí 56 g CO2 na kilometr. Vzadu uložená sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh umožňuje překonat na jedno nabití vzdálenost 54 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Studie Audi Prologue Allroad může být nabíjena také induktivně prostřednictvím systému AWC (Audi Wireless Charging), který Audi vyvíjí pro sériovou výrobu.

Podvozek odpovídá nejnovějším technickým trendům. Přední a zadní pětiprvková náprava ztělesňuje principy lehké konstrukce a 20“ brzdové kotouče jsou vyrobeny z lehkého keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Sportovní vzduchové odpružení s adaptivním tlumením, adaptive air suspension sport, nabízí rozmanitá nastavení od velmi komfortní jízdy až po tuhé odpružení pro sportovní jízdu. Dynamické řízení všech kol kombinuje s variabilním převodem řízení. 

Přístrojová deska jako pohled do budoucnosti

S vnitřním designem studie Audi Prologue Allroad dokonale splývá progresivní koncept nového systému zobrazování a ovládání. Čelo přístrojové desky má v celé své šířce podobu zobrazovací plochy a nese tři integrované dotykové displeje. Displeje pro řidiče po pravé a levé straně volantu jsou ozdobeny hliníkovým rámečkem. Spolujezdec si může nakonfigurovat funkce informačního a zábavního systému na širokoúhlém displeji, který je kompletně integrován do přístrojové desky. Toto nastavení může pohybem ruky po povrchu displeje odeslat na pravý displej řidiče nebo digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit future za volantem.

Na konzole středového tunelu je umístěn další displej pro řidiče, který je vyhrazen klimatizaci, informačnímu a zábavnímu systému a písemnému vkládání údajů. Inovativní displej OLED v podobě tenké ohebné fólie zaujme svým skvělým obrazem s vysokým kontrastem. V klidovém stavu je zapuštěn do konzoly, po spuštění vozidla se zvedne do šikmé polohy. Také v případě digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit future, který je v zorném poli řidiče, kráčí značka se čtyřmi kruhy novými cestami. Displeje s vysokým rozlišením a tři poloprůsvitná zrcadla vytvářejí virtuální pódium se třemi úrovněmi. Díky tomuto odstupňovanému zobrazení jsou informace ještě lépe strukturovány pro snadnější čitelnost.

Více prozradí samotná fotogalerie

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.