BMW X5 – veřejné tajemství

Ulovili jsme špionážní snímky nového BMW X5, které se tajně testuje v České republice. Serveru TopDrive se podařilo proniknout do týmu testovacích jezdců. Sledujte exkluzivní fotky s detaily interiéru, který se letos neměl dostat na světlo. To a ještě mnohem víc!

Je středa 30.10. 2013 a já čekám u jedné z cest z pražských Stodůlek. Dostal jsem tip, že na této trase testuje BMW svůj připravovaný model – X5. Dlouho se nic nedělo a pak se najednou objevila silueta velkého SUV. Byla to X5ka s polepem „maskovací“ folie, která důmyslně rozrušuje ukrývané partie, v tomto případě je to kompletně celá příď a záď automobilu. Dělám jeden snímek za druhým, vůz projíždí jen pár metrů kolem mě. Za chvíli jede zpátky. Když zamaskované BMW zastavuje u mě, čekám, jestli mi někdo natrhne úsměv a rozbije fotoaparát. Opak je pravdou. Nejenže mohu nahlédnout dovnitř, mohu dokonce i řídit!

Paparazzi fikce

Vítejte v krátkém testu – u první seznamovací jízdy s modelem 2014. Oficiální snímky nové X5 představilo BMW letos v květnu. Samotný vůz se veřejnosti představil na podzim na autosalonu IAA Frankfurt. České zastoupení BMW chce na novou X5 upozornit a to netradičně. Způsob, jakým toho dosáhli, vidíte na našich fotografiích – maskováním do kterého automobilky zahalují své prototypy při vývoji a testování. V tomto případě jde však o maskování vozu, který je již znám (od května). Tento malý podfuk, jak se zdá, vyšel. Zájem zákazníků o seznámení s vozem je (minimálně) u pražských dealerů BMW enormní.

První dojmy, první jízda

Nový model je oproti stávajícímu spíše evolucí za pomocí všech aktuálních technologií, které BMW má k dispozici. Rozměry jsou na pohled stejné, hmotnost vozu je však nižší. Ani z pohledu designu se nedá hovořit o revoluci. Prvky jako protáhlé přední světlomety až k ledvinkám chladiče či žábry v předních blatnících patří k posledním trendům mnichovských vozů. Ten největší pokrok je však v kabině X5. Nový model se chlubí o poznání lepšími materiály a líbivějšími tvary. I zde je konečně velký plochý dislej navigace a infotainmentu. Nyní i s „plným“ balíčkem služeb ConnectedDrive. Jeden drobný detail jsem zaznamenal ihned po nastoupení – zamykání dveří zevnitř vozu tradičně umístěné mezi výdechy ventilace na středu palubní desky, ihned u tlačítka varovných blikačů, se přestěhovalo na samotné dveře. Otočný ovladač iDrive je na pohled trochu jiný, ale přidružená tlačítka rychlé volby zůstala stejná. Zobrazení iDrive na obrazovce je stejné jako doposud, jen funkcí je trochu více, viz ConnectedDrive.

Testovaný vůz nesl označení X5 xDrive30d, tedy třílitrový naftový šestiválec spojený s pohonem všech kol. Pozor, nová X5 bude v nejslabší verzi sDrive25d nabízena jen s pohonem zadní nápravy. Motor 30d disponuje výkonem 190 kW resp. 258 k a točivým momentem 560 Nm. Převodovka je, jak je poslední dobou u BMW zvykem, 8stupňová automatická. Motor je příjemně odhlučněný a s rozpohybováním vozu nemá sebemenší problém. Myslím, že verze 30d spolu se 40d budou opět nejrozšířenějšími motorizacemi X5.

Diesel, který nemá obdoby: TEST BMW X6 M50d

Právě končící generace nabízela jako příplatek elektronické stabilizátory, novinka si je ponechává a přidává elektronické tlumiče. Novinkou je i nivo-regulace tlumičů zamezující ponořování přídě při brzdění, klesání zádě při naloženém zavazadelníku a kolébání karoserie v zatáčkách. V kabině lze pak kolébkovým přepínačem měnit charakteristiku podvozku a odezvu motoru v režimech COMFORT a SPORT. Podvozek odvádí svoji práci na výbornou, alespoň během krátké jízdy jsem nezaznamenal rušivé rány či otřesy. Nepletu-li se, testovaný vůz měl 19“ kola. V městském provozu se X5 pohybuje bez sebemenších problémů. Na dálnici jsem vyzkoušel adaptivní tempomat a Driving Assistant, anděl strážný, který vás prostřednictvím vibrací do volantu upozorní na nebezpečí v okolí vozu – nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, jiný vůz v mrtvém úhlu zrcátek apod. Bezmála 260 koní a 560 Nm se jeví jako plně postačující hodnoty pro daný typ vozu. Na trhání dlažebních kostek to není, ale ke zjednání si respektu v levém dálničním pruhu to stačí. Stabilita ve vysokých rychlostech je rovněž dobrá. Když jsem zatopil pod kotlem na okresních silničkách, tak rozměry a váhu vůz zamaskovat sice neumí, ale X5 lze opět označit jako SUV s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Že by opět etalon své třídy? Pravděpodobně ano. Nenašel jsem nic, co by mě vadilo – pozice za volantem, volant samotný, výborná pádla ražení, odezva motoru, odezva převodovky, brzdy…to vše fungovalo tak, jak bych od SUV BMW očekával.

Závěr

Zákazníci BMW, kteří přejdou ze „starého“ na nový model, nebudou zklamáni. Nejvíce ocení interiér a komfort podvozku. Standardní čekací lhůty (zadání vozu do výroby) jsou čtyři měsíce.

Děkujeme společnosti invelt za zapůjčení vozu.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 11. 2013 20:50