Který kabriolet od Porsche koupit – 911 Cabrio nebo Boxster?

Je model 911 stále tím nejlepším Porsche nebo jej sesadil z trůnu menší a levnější Boxster? Přinášíme vám srovnání nejnovějších kabrioletů z Zuffenhausenu – 911 Carrera S Cabrio a Boxster S. Ať žije léto!

Protože jsme v průběhu posledních dvou týdnů testovali dvě nová Porsche, obě v provedení kabriolet, rozhodli jsme se vám přinést srovnání, které vám pomůže s případným výběrem. Objektivnímu hodnocení nahrává velice podobná konfigurace obou vozů. Takže, než půjdete k dealerovi Porsche, měli byste vědět:

Co mají společné

Obě Porsche jsme testovali v silnější verzi S, což znamená výkon 294 kW (400 k) pro šestiválec 911 Carrery S Cabrio a 232 kW (315 k) pro šestiválec Boxsteru S. Společné příplatkové prvky mimo jiné zahrnovaly 7stupňovou automatickou převodovku PDK s pádly řazení pod volantem, aktivní tlumiče PASM, paket Sport Chrono, posilovač řízení Plus, 20“ kola, audiosystém BOSE a společná byla i barva GT Silver Metallic (ta samozřejmě vliv na srovnání neměla). Oba vozy mají látkovou, elektricky ovládanou střechu.

V čem se liší

911 Carrera S je sice čtyřmístný vůz, ale k „sezení“ nabízí místa pouze dvě. Zadní sedadla berte pouze jako nouzová nebo jako odkládací prostor. Objem zavazadlového prostoru činí 135 litrů. Boxster S je roadster a tak nabízí místo pouze pro řidiče a spolujezdce. Zavazadla si můžete uložit na dvě místa – přední kufr pojme 150 litrů a zadní 130 litrů. Pokud z nějakého důvodu trváte na pohonu všech kol, pak vám vyjde vstříc Carrera 4, která bude v provedení coupé a následně i kabriolet k mání koncem letošního roku. Boxster je puristická zadokolka. Manuální převodovky najdete jak u 911, tak u Boxstera. V prvním případě má stupňů 7, v druhém stupňů 6.

Otázka vzhledu

Oba modely navzájem od sebe dobře rozeznáte. 911 Carrera se drží nesmrtelných linií charakteristických pro model 911. Carrera je pochopitelně větší než atletičtější Boxster, ale z pohledu atraktivity mu nezůstává nic dlužna. Kdybych chtěl krásu a charakter obou vozů přirovnat k ženám, pak by 911 Carrera byla sexy třicátnicí, zatímco Boxster aktivně sportující dvacetiletou slečnou. Vzhledově se auta přibližují v interiéru, kde najdete stejné ovládací prvky, stejný panel klimatizace a stejnou navigaci.

Otázka střechy

Karty byly rozdány férově a po seznamovacím kolečku je stav nerozhodný. V otázce jízdního komfortu se staženou střechou se už ale malé rozdíly najdou. Vytáhnete-li okna a nasadíte větrné deflektory (v případě 911 jej vysunete elektricky), tak zjistíte, že při stejné rychlosti do devětsetjedenáctky méně fouká. Tím nechci říct, že by byl Boxster nekomfortní, ale větší „sestra“ je na tom lépe. S nataženou střechou jsem rozdíl nepocítil, a to ani v rychlostech, kdy se řidičský průkaz třásl strachy. Plátěné střechy jsou u obou vozů mimořádné tiché.

Otázka jízdy

Poslouchat motor obou vozů Porsche je radost, obzvláště s příplatkovým sportovním výfukem. Výfukovým plynům můžete dát volný průchod a těšit se z krásného zvuku nebo nechat klapky ve výfuku zavřené a omezit tím hlasitost. Větší objem, výkon a točivý moment motoru 911 Carrera S je znát. Výkon Boxsteru S je sice dostatečný, ale jen do chvíle, než si sednete za volant devětsetjedenáctky. Teprve pak pocítíte, že výkonová špička Boxsteru není taková extáze. S tímhle autem budete jezdit více naplno, abyste si jej užili, zatímco s Carrerou S se budete bavit i ve výletním tempu s občasným polechtáním plynu.

Rozdíl mezi režimy Normal, Sport a Sport+ je u Carrery S rovněž citelnější než v případě Boxsteru S. Na Sport+ řadí převodovka PDK s drobným kopancem, což se někomu může líbit, jinému nemusí. U Boxsteru S se tak neděje. Už v jednotlivých testech jsem poznamenal, že k 911 pasuje spíše PDK, zatímco Boxstera bych si dokázal představit s manuálem. Přesnost řízení a funkčnost podvozku PASM jsou srovnatelné. Ve vysokých rychlostech na dálnici jsem cítil větší stabilitu v Boxsteru. Jak jsem říkal, s Boxsterem budete jezdit více naplno, což byl i můj případ, ale rozhodně to neznamená, že by 911 nezvládla jet pilu. Na klikaté silnici by jeden druhému neujel.

Otázka výběru

Říká se, že Porsche musí dělat Caymana s Boxsterem záměrně „horší“, aby tyto modely neohrožovaly 911. Něco pravdy na tom bude. Devětsetjedenáctka je po všech směrech dospělejším autem, Boxster je zase hravější. Kvalita a nabízený luxus je srovnatelný, stejně jako ceny prvků příplatkové výbavy. Troufám si tvrdit, že Boxster S umí 85 % toho, co 911 Carrera S Cabrio, a přitom je jeho cena poloviční. Těch 15 %, které Boxsteru do Carrery chybí, má však svoji váhu. Velkou váhu… v otázce image, tradice a zejména výkonu.

Naše doporučení

Ať už zvolíte 911 Carreru Cabrio či Boxstera, investujte do tlumičů PASM, paketu Sport Chrono a sportovního výfuku. V otázce audiosystému se řiďte vaší náročností na kvalitu poslechu. Systémy od BOSE hrají v obou automobilech velmi dobře. Tento surround systém se skládá z 10 (Boxster), resp. 12 reproduktorů (911) včetně aktivního subwooferu, centrálního reproduktoru a osmikanálového zesilovače s celkovým výkonem 445 W. Do modelu 911 lze dále připlatit za High-End Surround Sound systém Burmester s celkovým výkonem 821 W a 12 reproduktory. V případě tlumičů PASM se nemusíte bát ztráty komfortu při použití velkých ráfků, 20“ sluší oběma vozům, ale na Boxstera bych spíše zvolil 19“ kola. Standardní brzdy fungují senzačně, takže za keramiku netřeba připlácet.

Technické údaje
model 911 Carrera S Cabrio PDK Boxster S PDK
počet válců 6 6
objem motoru (ccm) 3800 3436
výkon (kW) 292 232
točivý moment (Nm) 440 360
akcelerace 0–100 km/h (s) 4,5 5,0
maximální rychlost (km/h) 299 277
převodovka 7A 7A
pohotovostní hmotnost (kg) 1560 1425
zákl. cena vč. DPH (Kč) 3 240 000,– 1 696 000,–
cena test. vozu vč. DPH (Kč) 3 913 283,– 2 487 769,–

technické údaje vč. cen slabších verzí s manuální převodovkou naleznete v našem katalogu pod následujícími odkazy: Porsche Boxster, Porsche 911 Carrera Cabrio

Vysvětlivky

PDK (Porsche Doppelkupplung) – 7stupňová dvouspojková automatická převodovka

PASM (Porsche Active Suspension Management) – aktivní tlumiče s nastavitelnými režimy Normal a Sport včetně snížení světlé výšky o 10 mm.

Posilovač řízení Plus – posilovač s účinkem závislým na rychlosti jízdy.

Sport Chrono Package – obsahuje dynamické uložení převodovky (Boxster) resp. motoru (911), sportovní charakteristiky pedálu plynu a tlumičů PASM, režim Sport Plus, analogové a digitální stopky, ve spojení s PDK možnost závodního startu Launch Control.

PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) – brzdová soustava s kotouči z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, 6pístkové brzdové třmeny vpředu a 4pístkové brzdové třmeny vzadu. Průměr kotoučů 350 mm, lakování třmenů žlutou barvou.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 8. 2012 8:58