Mercedes-Benz E 63 AMG – nově také s 4Matic

Další nové E 63 AMG v řadě? Ano. Opět lepší, rychlejší a silnější? Ano. Tou nejdůležitější změnou je však možnost volby náhonu – na zadní nebo všechna kola. Seznamte se s novým supersedanem a superkombíkem od AMG.

Pokud jste chtěli Mercedes-Benz ve vrcholné verzi AMG s pohonem všech kol, pak jste museli vybírat z off-roadů, resp. SUV modelů G, GL a ML. AMG od letošního roku zavádí 4Matic i do dalších modelů viz představované E 63 AMG, dále do CLS 63 AMG a pro chystané modely CLA 45 AMG a A 45 AMG. Troufáme si tvrdit, že pohon všech kol se postupně dostane i do C a S-klasse od AMG. Důvod? Mercedes bude argumentovat větší efektivitou přenosu výkonu za všech adhezních podmínek. To je nepopiratelný fakt. My dodáme, že za tím stojí ještě jeden neméně důležitý důvod, a tím obsazování pozic, které jsou výsadou modelů S a RS od Audi. Takže pro kombíka s výkonem 500+ koní ve čtyřkolce nemusíte jít „automaticky“ k Audi.

Široký výběr

E 63 AMG lze tedy mít s karosérií sedan či kombi, obojí ve dvou výkonových variantách (410 kW a 430 kW) s pohonem zadních nebo všech kol (4Matic).

Technika

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Základem je motor V8 5,5 l biturbo a 7stupňový automat AMG SPEEDSHIFT MCT-7. Výchozí výkon činí 410 kW (557 k) a točivý moment 720 Nm. E 63 AMG S-model má díky zvýšenému plnícímu tlak turbodmychadel (1,0 bar v maximu) výkon 430 kW (585 k) a krouťák 800 Nm. S-model má dvě výsady – zadní samosvorný diferenciál (standardně) a keramické brzdy (za příplatek). Ty mají oproti ocelovým brzdám nižší hmotnost o 40%, čímž snižují podíl neodpružených hmot na podvozku. Jejich účinnost je pochopitelně vyšší. Kdybyste na keramické kotouče šli s metrem, tak byste jim naměřili 402 milimetrů v průměru. Standardní brzdy s 6pístkovými čelistmi vpředu a 4pístkovými vzadu se zakusují do ocelových kotoučů o průměru 360 mm. E 63 AMG jezdí 18“ kolech s pneu o rozměrech 255/40 a 285/30. S-model a 4Matic poznáte díky 19“ loukotím na pneumatikách 255/35 a 285/30.

Podvozek mají všechny verze stejný, tedy AMG Ride Control s elektronickými tlumiči, klasickými vinutými pružinami vpředu a vzduchovým pérováním na zadní nápravě. Nastavení umožňuje měnit tuhost odpružení ve třech krocích (Comfort, Sport a Sport+). Tři režimy má rovněž stabilizační systém. Převodovka má čtyři režimy, tři automatické a jeden manuální – C (Controlled Efficiency s aktivním systémem Eco Start/Stop), S (Sport), S+ (Sport+) a M (Manual). Mercedes-Benz se rád chlubí i spotřebou nového modelu, která je v kombinovaném režimu úctyhodná (alespoň dle výrobce, realita bude asi trošičku jiná). Jak se vám zamlouvá apetit 9,8 l/100 km (410 kW) a 10,3 l/100 km (430 kW)?

4Matic

S 4Maticem si divoké smyky neužijete, ale výchozí poměr distribuce točivého momentu 33:67 mezi přední a zadní nápravu nám říká, že auto není sobecky nedotáčivé. Hmotnost s pohonem 4Matic vzrostla o 70 kilogramů.

Atraktivní příplatkové položky

AMG Carbon Package I obsahuje karbonové přední lízátko, prahové lišty a prvky v zadním nárazníku

AMG Carbon Package II přihodí navrch karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek a spoiler na víku kufru u sedanu

Nejste-li vyznavači karbonu, pak lze mít výše uvedené prvky v provedení vysokého černého lesku (AMG Night Package). Pak vás asi nechá chladným i karbonový kryt motoru.

Pro náročné posluchače hudby je připraven audio systém Bang&Olufsen BeoSound AMG se 14 reproduktory a zesilovačem o výkonu 1200 W.

Kdy koupit?

E 63 AMG bude k mání od dubna. Silnější S-model a verze s pohonem 4Matic si koupíte od června letošního roku.

Tip TopDrive

Bílý kombík s 4Matic nebo černý sedan S-model.

Video

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.